Lisää liidejä verkkosivuiltasi – tarkista nämä 5 seikkaa

Lisää liidejä verkkosivuiltasi – tarkista nämä 5 seikkaa

by Tuomo Antikainen, 16/07/2019

Verkkosivut ovat parhaimmillaan kuin yrityksen käyntikortti sekä hissipuhe samassa, kompaktissa paketissa. Toimiva yrityksen verkkosivusto tarjoaa sekä nykyisille että potentiaalisille asiakkaillesi palvelua verkossa ympäri vuorokauden. Kun pidät huolen, että brändisi viesti on selkeä sekä johdonmukainen, ja että yrityksesi palvelut sekä tuotteet ovat helposti verkosta ostettavissa, saat verkkosivuistasi säännöllisesti uusia asiakkaita ja myyntimahdollisuuksia CRM:ääsi sykkivän alustan itsellesi. Keräsimme viiden kohdan tarkistuslistan, joka kannattaa käydä läpi ajatuksella, mikäli haluat verkkosivustosi tuottavan sinulle lisää liidejä. Verkkosivujen uudistus on paikallaan, mikäli jo muutamassakin kohdassa on parantamisen varaa.

1. Tue brändisi tarinaa verkossa

Luot yrityksesi brändiä myös verkossa. Ovatko verkkosivusi yrityksesi ilmeen näköiset ja mukailevatko ne yrityksesi tapaa puhutella ja lähestyä asiakasta? Sivustosi saattaa olla potentiaalisen asiakkaasi ensimmäinen kontakti yritykseesi. Pidäthän huolen, että viestisi on selkeästi ymmärrettävissä, ja että kävijöille on tarjolla tarpeeksi mielenkiintoista tarttumapintaa, jotta sivustollasi viihdytään pidempään. Vastaavatko yrityksesi verkkosivut esimerkiksi kysymyksiin: millainen on yrityksesi persoona ja kenelle se tarjoaa palveluitaan sekä tuotteitaan? Herättääkö yrityksesi sivusto luottamusta vai ilmaan heitettyjä kysymyksiä? Yksi luottamusta herättävä tapa on tuoda yrityksen parissa työskentelevät ihmiset näkyvämmin esiin myös verkkosivustollasi, sen sijaan, että sivuilla näkyy vain käyntiosoite ja toimiston sähköpostiosoite.

2. Puhuttele verkkosivustollasi oikeaa kohderyhmää

Selkeys on viestinnässä valttia. Kun profiloit kohderyhmääsi, on muistettava, että tarkoin profiloidun ryhmän sisältä löytyy monen eri kulttuurin, kasvatuksen tai ympäristön kasvattia, jotka kaikki tulkitsevat omien arvojensa ja kokemustensa kautta juuri sinun yrityksesi viestintää. Mitä selkeämmin kohdennat viestisi kohderyhmällesi, sitä varmemmin sivullasi vierailevat ihmiset ymmärtävät viestisi toivomallasi tavalla. Keskity asiaan, mutta älä turhaan briljeeraa toimialan jargonilla.

Verkkosivujen uudistusta miettiessä on hyvä myös pohtia, mitkä sivuillasi esiin tulevat asiat tai elementit erottavat sinut kilpailijoistasi. Hyvät verkkosivut ovat toimivat ja visuaalisesti miellyttävät niin asiakkaillesi kuin sinullekin. Ne myös toivon mukaan ovat sellaiset, jotka jäävät positiivisesti mieleen ja jonne halutaan palata uudelleen, koska ne koetaan sisällöltään hyödylliseksi tai viihdyttäväksi.

3. Ohjaa hakukoneista sivustollesi säännöllistä liikennettä

Toimialasi tuotteita ja palveluita etsitään jatkuvasti verkossa, erilaisilla hakukoneilla ja hakusanoilla. Kun yrityksesi verkkosivusto tulee esiin hauissa, saat säännöllistä liikennettä sivuillesi, juuri silloin kun tuotteidesi tai palveluidesi perään verkossa kysellään. Hakukoneoptimoitu sivusto auttaa sinut pääsemään hakutulosten joukkoon ja ohjaa kävijäliikennettä ketterästi sivustollesi. Mikäli aikaa tai taitoa ei optimointiin itselläsi löydy, hyvä yhteistyökumppani huolehtii yrityksesi pysymisestä hakutuloksien joukossa säännöllisellä sivustosi optimoinnilla.


Haluatko löytää lisää asiakkaita? Me autamme asiakkaat löytämään sinut!

Ota yhteyttä!


4. Käyttökokemus on tärkeää satunnaisen selailijan sitouttamiseksi

Oletko saanut palautetta verkkosivujasi koskien? Ja vielä tärkeämpi kysymys, onko palautteeseen reagoitu? Kehno käyttökokemus herättää nopeasti asiakkaasi antamaan palautetta. Kun olet saanut vierailijan yrityksesi verkkosivuille, haluat välittömän poistumisprosentin pysyvän pienenä ja pitää kävijän sivustolla muutaman tovin, jotta saat haluamasi viestin paremmin perille ja mahdollista ostohalukkuutta tai lisätiedon tarvetta heräteltyä. Sivujen luotettavuutta sekä käyttömukavuutta lisäävät niiden avautuminen turvallisempaan https-osoitteeseen. Tällöin yhteys sivuille saadaan ilman turhia herjauksia epäturvallisesta sivustosta. Sivuston toimivuus on laadukasta, kun se lataa sivuja nopeasti ja kun se on optimoitu helposti luettavaksi kaikille laitteille, pöytäkoneista mobiiliin. Haluat myös varmasti antaa kuvan ajan hermolla elävästä yrityksestä, jolla on tarjota asiakkailleen ajantasaista tietoa, palveluita ja tuotteita? Saat jo esimerkiksi muutamilla sisältöelementeillä annettua elävän, asiakkaan kanssa jatkuvaa vuoropuhelua pitävän yrityksen hengen sivuillesi.

5. Tarkista, että ostopolku on selkeästi opastettu ja mukava kulkea

Kun kävijä liikkuu sivuillasi, on tärkeää, että olet miettinyt, haluatko ohjata hänet lempeästi kohti yhteydenottoa, jota kautta saat lisää liidejä vai kohti suoraa ostotapahtumaa. Tämä riippuu täysin palveluistasi. Sivuston tulisi sisältää ennalta mietittyjä polkuja, joita pitkin sivuston vierailija itseohjautuvasti kulkee kohti toivottua tapahtumaa. Ohjaukset tapahtuvat sisäisillä linkityksillä, painikkeilla, aktivoivilla teksteillä. Selkeys ja johdonmukaisuus on tässäkin tärkeää. Sillisalaatin joukosta poistutaan nopeasti, mutta kun polut johtavat suoraviivaisesti eteenpäin, pysyy sivuston vierailija  mukana toivomallasi polulla haluttuun päämäärään saakka.

Analytiikka paljastaa, kun verkkosivujen uudistus on tarpeen

Verkkosivujen toimivuutta on hedelmällisintä mitata säännöllisesti, analytiikasta saamasi tiedon avulla. Valitse tietyt mittarit, joilla seuraat toistuvasti yrityksesi sivujen toimivuutta, liidien laatua ja toivottujen tapahtumien määrää. Verkkosivujen uudistuksen ei aina tarvitse olla kokonaisvaltainen ja raskas prosessi. Uudelleen priorisoimalla, optimoimalla, ostopolkuja parantamalla, uusilla sisältöelementeillä tai muilla vastaavilla toimenpiteillä saadaan jo sivuston käyttömukavuutta lisättyä, tavoitetaan paremmin juuri oikeaa kohderyhmää sekä tuodaan oleellisia asioita paremmin esiin. Näistä jokainen asia on jo askel, joka liidiesi määrää kasvattaa.

 

Silta Digital on kasvumarkkinointiin erikoistunut yritys, joka antaa boostia liiketoimintaasi tehokkaalla digitaalisella markkinoinnilla. Palveluihimme kuuluvat muun muassa verkkosivujen uudistukset, hakukoneoptimointi sekä monipuolinen sisältömarkkinointi kaikissa digitaalisissa kanavissa. Lisää hyviä vinkkejä kasvusuunnan löytämiseksi verkossa löydät blogistamme.


Muita sinua mahdollisesti kiinnostavia blogikirjoituksia
Mitä me oikeastaan edes saamme aikaiseksi? Uusittujen verkkosivujen ja niiden perusoptimoinnin vaikutukset
Tiedätkö oikeasti mitä on sisältömarkkinointi?
Mitä me oikeastaan edes teemme?
Mitä hakukoneoptimointi (SEO) on ja miksi se on tärkeää kaikille yrityksille?
5 Vinkkiä sosiaalisen median markkinointiin
14 syytä miksi kaikkien yritysten kannattaa perustaa blogi


Haluatko löytää lisää asiakkaita? Ota yhteyttä meihin ja me autamme asiakkaat löytämään sinut!
__________

Jätä meille tietosi alla olevalla lomakkeella ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. 🙂

Nimesi

Yrityksen nimi

Kotisivujen osoite

Sähköposti

Puhelinnumero

Lisätietoja

No Comments


Leave a Reply

Your email address will not be published

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>